Un an pământesc se apropie din nou de final, un an care este egal cu o  rotaţie a Pământului în jurul Soarelui, dar care în comparaţie cu  rotaţia uriaşă a componentelor cosmice reprezintă doar un minut sau o  secundă a ceasului lumesc.
Şi totuşi şi acest an este  unul dintre cei mai importanţi ani ai sfârşitului de secol 20, pe care  i-a trăit vreodată omenirea. A fost un an, care a adus fiecăruia care a  participat cu o privire şi un suflet deschis la întâmplările din propria  viaţă şi din mediul înconjurător, numai experienţe bogate şi  cunoaştere.
La sfârşitul unui an şi la începutul noului  an ne frământă gânduri de toate felurile. Nu în ultimul rând este şi  grija, cea care ne umple gândurile şi trezeşte în noi nelinişte,  anxietate, îngrijorare legate de problemele pământeşti.
Totuşi  această grijă ar trebui să fie mică raportată la grija pentru evoluţia  spirituală şi dorinţa de a urma de bună voie poruncile şi legile lui  Dumnezeu.
Doar acest scop poate fi pus la baza grijii  adevărate, care este foarte diferită de noţiunea acelor griji, care se  referă doar la bani, bunuri şi prosperitate materială, griji care  presează în ziua de azi omenirea şi o chinuie adesea până la disperare.
Şi  totuşi, omul este capabil să nimicească cu o lovitură mormanul grijilor  pământeşti, dacă măcar o dată pentru câteva secunde grija faţă de  dezvoltarea sa spirituală i-ar oferi acea vigilenţă care găseşte imediat  o cale de ieşire din disperarea surdă spre înălţimea unei existenţe  demne pentru om, fără griji chinuitoare pentru necesităţile zilnice,  fără apăsarea, pe care o exercită legătura de materie asupra spiritului  omului.
Doar cine se îngrijeşte de latura spirituală,  acela este şi vigilent din punct de vedere spiritual! Un om, care are  spiritul treaz nu se lasă apăsat sau chiar dominat de grijile  pământeşti.
Grija spirituală nu are nimic apăsător în  sine, ci ea este liberă de toate conceptele distorsionate, cu care a  fost depreciat sensul cuvântului “grijă”. Deoarece nu se mai cunoaşte  grija pentru bunăstarea spirituală, intelectul omenesc a pus în locul  acesteia, ca o caricatură, grija meditativă pentru bunăstarea materială,  care datorită curenţilor de acelaşi fel a atins o dimensiune uriaşă,  care îngrădeşte şi ţine captivă omenirea precum nişte ziduri înalte şi  sumbre.
Pentru spiritul omului care se află în  materialitatea Creaţiei Ulterioare există permanent pericolul indolenţei  spirituale. De aceea pentru el este necesar într-o mare măsură să fie  şi să rămână vigilent în afara patriei sale spirituale.
Însă  nu sunt suficiente doar influenţele şi impresiile exterioare pentru a-l  ţine vigilent în interior, pentru a-l motiva sau pentru a-l scutura din  somnul spiritual care s-a instaurat. Grija trebuie să vină şi din  interior, pentru a dori să primească şi să utilizeze corect influenţele  de forţă spirituală cu scopul păstrării vigilenţei de durată.
Un  om care se închide faţă de aceste procese, nu este interesat de  evoluţia sa spirituală; deoarece tocmai în acest scop are nevoie de  forţa spirituală, atât de necesară precum hrana zilnică pentru corpul  său pe pământ.
Dar un astfel de om nu are atunci nici  grijă să preia şi să prelucreze doar impresiile pozitive, ci el, în  indolenţa sa, se lasă pradă unor curente negative, care îl fac  nemulţumit şi morocănos, asta în cazul în care nu îl umplu chiar de  invidie şi ură.
Împotriva acestui lucru există o  singură protecţie: vigilenţa permanentă a spiritului! Unde există  vigilenţă, unde există o pază spirituală fidelă, fie în sferele mai  înalte şi cele mai înalte sau aici pe pământ, acolo există şi vioiciune  într-un grad ridicat, acolo există grija pentru dezvoltarea în  continuare şi pentru a vibra doar în Voinţa lui Dumnezeu, pentru a nu o  ocoli niciodată, pentru a nu o dispreţui nici măcar cu cel mai  nesemnificativ gând.
Acolo unde domneşte vigilenţa  autentică, acolo este activitate plină de fericire, îndeplinire  bucuroasă, dispoziţia permanentă pentru fapte bune în orice moment şi  oriunde. La aceasta contribuie acea grijă care duce la a fi vigilent,  care nu lasă spiritul să devină indolent şi inactiv, aceasta este grija  autentică! Poate la acest tip de grijă s-a referit Wilhelm Raabe când a  scris: ”Nici eu nu am ştiut până acum că grija este cel mai bun lucru în  lume.”
În cadrul unui sondaj de opinie s-a pus  întrebarea: ”Care consideraţi că este problema cea mai importantă a  zilelor noastre şi ce consecinţe se trag din aceasta pentru viaţa  dumneavoastră din prezent şi pentru viitorul apropiat?” Problema cea mai  importantă din ziua de azi este fără îndoială problema indolenţei  spirituale voite, împreună cu comoditatea fizică!
Psihologii  vorbesc azi deja deschis despre diminuarea capacităţilor spirituale, de  o “inflaţie”, care nu se referă la latura economică, ci la latura  sufletească. Comoditatea apărută datorită bunăstării cultivate în exces  şi datorită tehnicii perfecte reprezintă un mare pericol pentru  dezvoltarea spirituală a omului.
Dar urmarea, care  rezultă de aici pentru prezent şi viitor, este grija autentică pentru  trezirea spiritului din somnolenţa sa periculoasă.
Din “O nouă cunoaştere pentru momentul întorsăturii cosmice”
Autor: Herbert Vollmann
Copyright ©Toate drepturile rezervate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comenteaza