Sa fim noi schimbarea pe care vrem sa o vedem in lume!

marți, februarie 08, 2011

Singur Doamne, doar Tu eşti fără de păcat

După părerea mea, nu sunt nici antisemit şi nici filosemit; nici xenofob şi nici xenofil; nici şovin şi nici renegat.
Mărturisesc, alături de apostoli, că «singur Doamne, doar Tu eşti fără de păcat» şi îmi repugnă organic atât să ridic în slăvi, cât şi să arunc anatema. Şi-aceasta cu-atât mai mult când este vorba de personalităţi şi
de evenimente istorice asupra cărora am deplina conştiinţă a nedesăvârşirii cunoaşterii mele.
Cred nestrămutat în partea sublimă a sufletului fiecăruia dintre noi şi credinţa aceasta este primul şi ultimul gând care m-a îndemnat să redactez această restituire morală.
Fireşte, fiece testament politic este expresia icoanei unei spiritualităţi. Această spiritualitate este amprentată, în situaţii precum cea de faţă, inclusiv de contactul cu aspecte extrem de sensibile.
Aşadar, se-nţelege de la sine că pertinenţa oricărei străduinţe restitutive în domeniu este condiţionată de integrarea respectivelor aspecte în demersul investigativ. Bineînţeles, cu onestitate şi cuviincioşie, nepătimaş şi fără nici cea mai mică idee preconcepută.

Este tocmai ceea ce m-am străduit din răsputeri să fac, este miza prezenţei în lucrare a unor citate nici pe departe comode.
Amin.

Din Testamentul politic al lui Nicolae Iorga



Copyright © 
Daca doriti sa preluati acest articol mentionati sursa, autorul si link.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza